לפחות 20 נהרגו ועשרות נפצעו בפיצוץ מכלית דלק בלבנון

שלמה ריזל No Comments on לפחות 20 נהרגו ועשרות נפצעו בפיצוץ מכלית דלק בלבנון

מדובר במיכלית דלק של 60 אלף ליטר שצבא לבנון החרים מאחד התושבים באזור והתכוון לחלק אותם לאזרחים ברקע מצוקת הדלק הקשה במדינה. בזמן חלוקת ופריקת הדלק, פרצה קטטה שבמהלכה נורו יריות שגרמו לפיצוץ

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לפחות 20 בני אדם נהרגו ו-79 נפצעו הלילה (בין שבת לראשון) בפיצוץ מכלית דלק במחוז עכאר שבצפון לבנון. בתי החולים באזור קוראים לתושבים להגיע לתרום דם.

מדובר במיכלית דלק של 60 אלף ליטר שצבא לבנון החרים מאחד התושבים באזור והתכוון לחלק אותם לאזרחים ברקע מצוקת הדלק הקשה במדינה. בזמן חלוקת ופריקת הדלק, פרצה קטטה שבמהלכה נורו יריות שגרמו לפיצוץ.

שר הבריאות הלבנוני, חאמד חסן, אמר לרשת אל ג'זירה: "אנחנו מתכוונים לפנות פצועים אל מחוץ למדינה".

כזכור, מזה מספר חודשים שורר מצב כלכלי קשה מאוד בלבנון. בחודשים האחרונים ממשלת לבנון נאלצת להרחיב את הפסקות החשמל היזומות שהיא נוקטת כדי לעמוד בעומס – וכעת היא מספקת חשמל לבתים פרטיים ולבתי עסק בלבנון רק שעה אחת ביום. זה יוצר תגובת שרשרת שבגללה נאלצים תושבי לבנון להסתמך על גנרטורים, אבל מכיוון שאין להם די דלק להניע אותם – הם נאלצים לכבותם לעתים קרובות או לצאת ולעמוד בתורים ארוכים בתחנות דלק במשך שעות. אזורים שלמים בלבנון מוצאים את עצמם שרויים בעלטה במשך שעות, וגם לבתי חולים אין די חשמל, ויש ביניהם כאלה שכבר הזהירו כי נשקפת מכך סכנה למטופלים. כעת מתברר, שהסכנה מקרבות על השגת דלק, מסוכנת לא פחות.

והרי החדשות מרחבי הגלובוס \ יומן החוץ עם שלמה ריזל | האזינו



0 תגובות